Uddannelsens indhold

Den 4-årige uddannelse til Spirituel Integrativ Krops- & Psykoterapeut er en gennemtænkt og velfunderet psykoterapeutuddannelse, der både teoretisk og metodemæssigt sigter mod arbejdet, med det hele menneske i krop, sind & sjæl. Uddannelsen åbner for kvantespring i din egen udvikling personligt, sjæleligt og fagligt.

Vi har i vores studiehåndbog beskrevet uddannelsens mange fine aspekter, grundtanker og strukturer, så du i ro og mag, og med et enkelt klik frem til de overskrifter du finder interessante, kan danne dig et indblik. Ligeledes kan du læse om metoder, teorier og pensum, for hvert af uddannelsens 28 moduler.

FIND STUDIEHÅNDBOGEN I SIDEBAREN TIL HØJRE

Her kan du få en grundig gennemgang af uddannelsens struktur og indhold. Ønsker du et hurtigere og mindre detaljeret overblik over uddannelsen, finder vores brochure sammme sted.

Overordnet består uddannelsen af 7 årlige moduler á 4 dage - altså ialt 28 moduler på 4 år. Imellem modulerne, ses man på skolen til færdighedstræning en gang om måneden, eller mere, hvis man ønsker. Når man føler sig parat til at påbegynde sit klientarbejde under uddannelsen, starter man på samme tid i supervision. Der er ialt 16 dages supervision på skolen. Fra man påbeegynder uddannelsen, starter man også i et individuelt terapiforløb hos sin egen terapeut - dette i snit en gang om måneden igennem uddannelsen.

Der er et flow af eksaminer og opgaver, som du kan læse mere om i studiehåndbogen. Her samt i brochuren finder du også et visuelt overblik over uddannelsens forskellige spændende elementer.

HØJE STANDARDER OG FADP-GODKENDT

Tobias-Skolen er evalueret og Reg. psykoterapeutisk uddannelse igennem FaDP. Det betyder, at uddannelsen lever op til de højeste standarder, der er på det danske marked indenfor branchen. Dertil skal siges, at vi samlet set i det timemæssige indhold, har valgt at lægge os 50% højere end FadP kræver og næsten 100% højere end Dansk Psykoterapeut kræver. Som studerende har du mulighed for at søge om optagelse i FaDP - Foreningen af Danske Psykoterapeuter. Du kan læse mere om FaDP her.

TILMELD DIG TIL GRATIS INTRO-DAG

Vi inviterer et par gange årligt til en gratis introduktionsdag, hvor du får mulighed for virkelig at mærke stemningen på skolen, skolens værdier, faglighed, teoretiske grundlag og høre om den spændende rejse, du begiver dig ud på, hvis du vælger at starte på uddannelsen til Spirituel Integrativ Krops- & Psykoterapeut. At vælge psykoterapeutuddannelse, må gøres med både hjertet & hovedet. Se næste intro-dag her

Brochure & Studie-håndbog

Find et hyggeligt sted og læs om hele psykoterapeut-uddannelsen, når det passer dig.

Sammenlign uddannelser

9 ting du bør vide, når du skal vælge din uddannelse. Ikke to uddannelser er ens, og der kan være stor forskel på både pris, indhold og kvalitet.