Neuropatologi & Psykosomatik

100 timers absolut velvalgt og konkret viden omkring psykosomatik, sygdomslære og sammenhængen imellem traumer, nervesystem, krop & sind. Målrettet undervisning for alle psykoterapeuter, terapeuter, behandlere eller ditto studerende. Har du brug for mere viden om, hvad der sker i din klients krop, i forbindelse med sygdom? Har du behov for at få en dybere forståelse af de mulige følelsesmæssige og traumerelaterede medårsager til sygdom? Her er endelig et skræddersyet forløb, der giver dig netop det!

Forløbet kører i lige år på Tobias-Skolen Jylland og i ulige år på Tobias-Skolen på Sjælland.

100 TIMERS VELVALGT KNOWHOW FOR TERAPEUTER & BEHANDLERE

Forløbet kører igen på Sjælland i efteråret 2023. og igen i Jylland i 2024.

Oplev, hvor medrivende og vedkommende, det faktisk kan være at lære, om noget så umiddelbart knastørt som neuropatologi & psykosomatik.

Datoerne for nuværende forløb på Tobias-Skolen på Sjælland 2023/24 er:

1. modul 9.-12. nov. 2023

2. modul 7.-10. dec. 2023

3. modul 18.-21. jan. 2024

Forløb på skolen i Jylland starter igen i efteråret 2024:

1. modul 19.-22. sep. 2024

2. modul 31. okt.-3. nov. 2024

3. modul 12.-15. dec. 2024

Denne spændende rejse ind i neuropatologien og krop-psyke sammenhænge, tager sit afsæt i fostrets udvikling af hjerne og nervesystem, det tidlige samspil med omsorgspersoner, og dets betydning for en sund udvikling af nervesystemet og hjernen. Vi følger det dysregulerede nervesystem og følgevirkningerne heraf rundt i kroppens forskellige væv, organer og strukturer, for at forstå, hvordan traumer i opvæksten og senere i livet, kan ende i konkrete sygdomstilstande.

Vi dykker ned i de mest gængse sygdomme og forstår deres konkrete og helt ortodokse udtryk. Dette kobles med teorier/teoretikere, der kan bidrage til en samlet og mere holistisk og psykologisk orienteret forståelsesramme af sygdomsbilleder: Stephen Porges, den neuroaffektive forståelsesramme, Lisbeth Marchers udviklingsteori, Stern & Schores opdagelser og Bowlbys udviklingsteorier, epigenetikken og andre væsentlige teorier har deres faste plads i forløbet her.

Spændende, levende & vedkommende underviser er
Spirituel Integrativ Krops- & Psykoterapeut samt sygeplejerske Camilla Helena Brinch.

Pris: Hele forløbet koster 13.900,-.
Se betalingsmuligheder på tilmeldingslinket. Her står ligeledes undervisningstiderne.

Skoleleder Lene Ince

Kontinuerlig inspiration og ajourførende udannelse er enhver terapeuts vigtige næringskilde. Vi udbyder løbende spændende kortere kurser, retræter og 1-årige efteruddannelser.

VERDENS BEDSTE LEVEBRØD

Er du nysgerrig på vores spændende 4-årige uddannelse til Spirituel Integrativ Krops- & Psykoterapeut? Få et hurtigt overblik over struktur og indhold via vores brochure, eller gå endnu mere i detaljen i vores studihåndbog. Uddannelsen er evalueret og reg. godkendt af FaDP - Foreningen af Danske Psykoterapeuter.